NÖDIGT

Men hej.. igen.

Här sitter jag på skvadern och poppar som den sköning jag är:



Har upptäckt att jag uppdaterar mer när jag är i skolan. Jag vet inte om det beror på att det inte finns mycket annat att göra eller att det finns saker att göra men att jag inte ids göra dom. Jag gissar på nummer 2. Eller så beror det på att mitt liv är mer händelserikt i skolan. Tex alldeles nyss kom Sef in i rummet, när jag poppade som den sköning jag är, och ba:

- Åååh, den här låten är ju värsta bra! Eller NEJ, det är den inte.

Jag: - Vadå, trodde du att det var The Quiz eller?

- Neeje..

Mathias: - Det här låter är ju visst bra, Sef!

- Jo, det är ju en bra låt. Men man får ju inte tycka om sånt här... techno. (Sista ordet sades med avsky)


...och nu kom jag på att det inte var alls lika kul nerskrivet som i verkligheten. Man måste känna Sef såpass nära att man har hört honom spela The Quiz minst ett dussin gånger per dag sen i ettan för att förstå det roliga. Eller ja, det var inte så roligt.


Men jag är bara mänsklig!.. som jag lärde mig på Majas blogg i eftermiddag. (Länk till den tuffa brüden finns till vänster nånstans..)

Stjärt.



PS. Jag hoppas ni har märkt vilket förfriskat vokabulär jag har använt mig av i detta inlägg. Såsom tuffa brüden, poppa, sköning, stjärt, ba mfl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0