MJAO

Jesus Christer och Bernt i Gävledala!

Nu är råttet mågat. Håll i hatten! Det är 20 minusgrader MINST och jag fryser ju ballarna av mig!.. hade jag skrivit om jag haft några ballar... men jag frös, ärligt och heligt, knäna av mig!

Jag tänker hata buss 85 från och med nu och för all framtid, för att den åker ifrån MIG och mina älskade medmänniskor från förorten varje eviga vardagsmorgon! Jag har misstankar om hur det hela ligger till: Busschauffören måste vara någon liten aning dum i huvudet. Han är helt inte med i matchen. Han sitter säkert i sin sketna stadsbuss varje morgon och väntar på att buss 41 (MIN BUSS!) ska rulla in mot stan, och då tänker han: "Oj, nu kommer 41an. Klockan är nog 20 över 8 - Nu måste jag åka!"

..och så åker han, utan att skänka en endaste lilla oegoistisk tanke till den lilla skaran unga vuxna som måste vänta på buss 2, samt GÅ upp för halva stadsbacken.

Ja jisses ja jisses

Kommentarer
Postat av: Matilda

Dagens I-landsproblem? ^^ Innan du klagar på kyla ska du bo här uppe en vinter, sen får du klaga! xD

2009-02-10 @ 23:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0