SOLJÄKELN

GOD KVÄLL!


Här sitter jag återigen och skriver. Jag är nymättad med röda fisken och belåten.

Förkylningen är här på återbesök i huset. Min lillasyster har nyss blivit relativt frisk. Mammsen och hennes sambo börjar bli sjuka. Jag.. är frisk! Faktiskt! Jag håller ju på att medicineras med dunder-under-tabletter som verkar ha någon sorts verkan på mig. Jag är inte sjuk. Lite vårsnorig är väl alla, men ingen sjukdom hittills. Underbart!

Påtal om underbart - solen sken i morse. Det har den gjort hela påsk. Jag har ju varit ute på isen och fått lite extra fräknar (gillar't) i helgen. Vårsolen har rensat igenom min tjocka konsistens till hjärna och jag har bara mått gott.
I alla fall. Solen sken i morse, ja. Jag blev jätteglad och kände mig behaglig. Jag hade tänkt att fortsätta odlingen på mina fräknar efter frukosten. Jag planerade mig förberedd för en dag i lättjans tecken; tidsskrifter, dagbok, mp3...
MEN (á la Tony Irving) när jag stod vid altandörrn och skulle öppna så såg jag till min besvikelse att solen hade gått i moln. Minsann.
..och där har den jäveln stannat hela da'n.

heidoo


Kommentarer
Postat av: Deardiary

härligt! ;) någonting att satsa på? :D

2008-03-25 @ 18:10:17
URL: http://deardiaryy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0