NÖDIGT OCH ONÖDIGT

Det finns mer eller mindre nödiga saker. Några saker som inträffat idag.

Onödiga saker:
- Åka till skolan klockan 9.10 för att komma hem 17.50 utan att ha gjort ett piss.
- Nästan halka ihjäl sig i snö-blasket för att sedan komma på att det finns en varm bil som bara väntar på att få plocka upp en..
- Halka i hundbajs
..dock inträffade detta inte idag, men det är onödigt.
- Diskutera saker med Sef
 
..hände inte heller idag, men det kom på tal.
- Lägga ner pengar på choklad (och jag som inte ens ska äta sådant)
- Dregla med öppen mun
..föremålet nedanför (i detta fall ett bord) kan få fuktskador

Nödiga saker:
- Läsa bloggar.
Det är en intressant och bra sysselsättning. Läser man dessutom bloggar som Hanapee och Solrosland så blir det ju till och med roligt.
- Plugga
Oskar skröt om sitt MVG på fysikprovet idag på bussen.
- Dricka påskmust
..för att det är gott.
- Umgås med familjen
Storasyster Linda tvingade med mig att titta på skor idag. "Ja, då har du ju något nödvändigt att skriva om i bloggen" menade hon.
- Skaffa ny mobil
Efter att ha legat under däcket på en bil i snön i flera timmar, blivit kastad och sparkad på, blivit tappad, legat utomhus, blivit dränkt i kaffe så har min mobil blivit förutom ful också mindre användbar. Därför skulle det behövas en ny. (Pappa, Annika, mamma och Micke - läs sistnämnda!!!)

Jag vet inte om varken ni eller jag blev något mycket klokare av detta, men jag fick ju i alla fall skriva av mig litet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0