DJUP SOM EN KOTLETT

Nämen höhö.

Ett "förlåt" hade jag tänkt att börja med, men det låter så dramatiskt. Men förlåt, förlåt för att jag är en usel uppdaterare!
Nu är jag i alla fall på topp och mår prima ballerina. Trots regnet, slasket, halvsnön, leran och kylan så känner jag en värmande vårkänsla i hela kroppen. Rektor K. sydde in i sitt tal på morgonens storsamling att det är den 4april nästa gång "vi ses". Inte bara han och jag, utan han och eleverna. Bara så ni inte misstog er. 4 april får vem som helst att spritta i kroppen. Eller nej, jag ljög lite där. För min kropp spritter inte - hur den nu kan göra det (?). Men mitt vinterfrusna hjärta börjar vår-tina. Ungefär som en kotlett man tagit upp ur kylen, så är mitt hjärta. Från att ha varit vit av all frost och fruset till att börja bli lite halvrött och mjukt igen.
..ja, ibland kan till och med JAG vara deep. Deep like a fläschkkotlätt!

Idag hade vi även våra projektarbets-redovisninar på ESV. Efter all stress, ångest, dator-rov, panik, näsblod (jag gav Myra en tjottablängare på nästippen) så gick även min grupps redovisning av stapeln. Det gick väl bra, bättre än väntat i alla fall.
OCH NEJ jag har inte givit Myra en tjottablängare på nästippen, hon blödde av sig själv.

Och som Filippo skulle ha sagt: Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0