FISKETUREN UTAN NÅGON NICE GÄDDA

Resumé över min kväll med mina tre syskon och Stefan W (haha, nästan de tre vännerna och Jerry...)


Det första jag och min lillasyster fick möta vid pölen (där vi skulle fiska) var en fascinerande stjärtskåra. Den tillhörde en inte lika fascinerande man, som hela kvällen fick heta "Han med stjärtskåran".

Angående fisket, det gick såhär:
Matthias: Fick ett napp, försökte han inbilla mig - jag vet att det är ljug..
Stefan: Tydligen fick han också ett napp (?)
Jag: JAG FICK NAPP - JAG LOVAR!.., men firren smet.
Johanna: Fick... bita av linan efter meter av trassel (HAHA!)
Linda: Fick en fin liten bränna på kinderna, eftersom att hon solade kvällen i ära.

Sedan kom en kontrollant, som ville se fiskekorten. Stefan visade vårat familjekort, (2 vuxna och 2 barn). Det uppstod lite problem eftersom att kontrollanten inte ville tro på att Matthias och Stefan var sambos, och att vi var deras barn. Konstig gubbe. Linda tyckte att de kunde citera den homosexuelle bonden i "Bonde Söker Fru" som sa i nån tidning:
- Det är bara för att jag är homosexuell!

..hon tyckte också att de skulle fråga kontrollanten: "Har du inte sett Brokeback Mountain?" (!?)

Sen kom jag på en snilleblixt, som skulle bli våran "Plan B", nämligen att vi skulle säga:
 - Han med stjärtskåran är vår pappa - han har korten!
..sen skulle vi springa.

Men allt löste sig.

Kommentarer
Postat av: ellinor

HAHAHAHAHAHAHHAAHAH brokeback fuckin' mountain! <3

2008-06-08 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0