ATT GÖRA EN TONY IRVING

En grej som jag aldrig har förstått mig på är varför många (ofta "seriösare") bloggerskor alltid ska kritisera andras bloggar. Liksom bara komma på dåliga saker med andras bloggar. Gör de det för roandets skull? Eller för att på något sätt kunna få fram sina åsikter? Eller för att försöka få sin egen blogg att framstå som bättre?
Om det är det sistnämnda så ver jag egentligen inte vad jag ska säga. Framstår den verkligen som bättre? Jag blir mest irriterad på att många bloggerskor följer samma mönster, utan att komma med något unikt.

Det senaste jag läste som kan kopplas till detta var StinaLees exempel; skriva bloggarens namn som rubrik och under skriva vad hon tyckte om den. Och alltid kom det något bra i form utav "en jättefin tjej, som säkert är trevlig blahablaha"... sedan kom det där men:et á la Tony Irving, typ: "bra skrivet, bra design, MÄN......" (inte män som i man utan MÄN som i "men")
Vad var det egentliga syftet med det hela? Det är för mig svårt att förstå. Och sen den här låtsas-ironin/sarkasmen är väl underbar? "Snälla lilla gumman, kan du tagga ned? Det håller inte..." Varför ska man spela som en rådgivande och präktig liten gumma? Har de andra bloggorskorna bett om deras råd? Litet skrattretande är det hela.

..fast nu gör jag väl detsamma nästan? Shit, håller jag på att bli en av dem? En STOR, präktig och rådgivande liten gumma? Kanske det. Shit pommes, alltså! Coolish.

Om ni ursäktar, nu ska jag gå och sola upp min redan gyllenbruna hy så att den verkligen matchar min nya partyoutfit som jag investerade idag på NK för under tusenlappen. Jag återkommer sedan med bilder och en ny videoupdate.

Ciao
/mandiiisen v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0