VARFÖR KENT? MIN PAPPA ÄR EN ÄKTA KARL!

Nu tar jag en liten paus från pluggandet för eran skull.
Gaygalan pågår väl fortfarande, tror jag. Galan heter väl QX-galan, eller något? I alla fall. Jag fick mig ett skratt när "Spy-Eva" från Nattliv entrade scenen. Dock ville jag bara gråta, men som den hårding jag är höll jag bara för ansiktet och suckade djupt, när Kent spelade på scenen. Jag älskar Kent, men varför mimade de? En STOR besvikelse.
Påtal om musik så sitter min syster och hennes kompis och sjunger till någon "wannabe singstar"-dvd. Det låter... intressant. Inte förrän nu har det slagit mig hur helt värdelösa texter Martin Stenmark sjunger. Fast min syster och hennes kompis framför dem något sämre än honom.


När jag ändå skrev om hur pappa lever upp till norrlänning-fördomarna, så slog det mig att jag glömde att nämna en sak. En äkta karl är ju en norrlänning och jag tror att min pappa är en äkta karl. En stor man. För visst är det väl manligt att slira och leka med sin bil på vägen? Eller? I alla fall så tror min pappa det.
Det hände på samma tur som i morse (som jag har berättat i något tidigare inlägg från denna dag). Pappa svängde av från en bro och tog tillfället i akt och slirade, gasade och lekte. Ett litet barn stod vid vägkanten och stirrade imponerat med ögon stora som kaffekoppar och med öppen mun.
När pappa började köra som en vanlig människa igen sa han med en cool och stolt röst: "Där fick han någe att berätta i skolan, duh."

Hade gött!
/Amanda

Kommentarer
Postat av: ida

skojjar du med mig, jag tittade inte, men mimade dem? :O

2008-02-07 @ 21:06:13
URL: http://totaldisorder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0