SITTER PÅ NORRPORTEN - ETT LÄSBART INLÄGG

Nämen hejsan i lingonskogen!

Nu sitter jag här och knapprar på självaste Norrportens kontor. Denna snobbiga kontorsmiljö är väldigt inspirerande må jag säga. Med typ världens största TV rakt framför mig (som svävar i luften, tuff ju) och en grön wannabe-djungel miljö. Welcome to the jungle...
Själet till att jag är här med Annika är inte för att se henne jobba. Nej, det är inte så speciellt. Hon knapprar (dock inte lika snabbt som jag) och svarar i luren lite då och då: "Välkommen till Norrporten, det är Annika". Tillbaka till ämnet; själet till att jag är här är för att jag väntar bussen som ska ta mig hem till min förort. De bussarna går inte allför ofta. Nej, här är det inget jävla "en gång i kvarten", utan bor man 2 mil utanför stan så får man vänta på Norrporten. Ungefär. Stackars dem som inte har en farsas sambo som jobbar där. Då får de stå utomhus och frysa i sista februari-vädret. Har de tur så kan de kanske värma sig mot en liten rökare. Livet är hårt.

Jag tar nog tillbaka det sista. Livet är inte alltid hårt. Ibland finns det ju glädjande reor också. Nu är det en massa reor på stan. Rea på skor (inte något jag utnyttjar - jag är ju tydligen okvinnlig), kläder, smycken (Ur&Penn har haft "slutspurt" i typ 3 veckor...?) och BÖCKER!
Den stora bokrean har ju dragit igång, för ett litet tag sedan. Jag brukar inte bry mig om rean något speciellt, även fast jag gillar att läsa. Men idag, under min strötid på stan, så gick jag in på Bokia. Jag gillar Bokia i Sundsvall, det är litet och mysigt. Lugnt liksom. Det är nog det bästa med att kika på böcker, det är så lugnt. Inget gap och skrik och alla tar hänsyn till varandra. Härligt.
I alla fall. När jag gick omkring där i gemenskapen och högarna av böcker så kom jag tillslut fram till pocket-hyllan. Svenskt, ungdom, humor... allt det jag föredrar i en bok. Så fick jag en glimt av en utav mina favoritböcker; Sandor/slash/Ida. Sedan hade jag helt plötsligt fyra böcker i min hand. Det var "ta 4 - betala för 3", så hela gallajjset slutade på 200 spänn = superbilligt! Varför har jag inte brytt mig om bokrean förr?

Oj, vad detta blev långt. Ni som har läst ner ska väl ha en eloge antar jag. Jag sa ju att det var inspirerande att sitta här på Norrporten.

Tack och adjö - korv me' brö'

ps. Robban Carlsson från Timrå IK vinkade "hej då" åt mig förut. Kul att jag förgyllde hans eftermiddag. ds

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej när var du oss mamma ???

2008-02-29 @ 16:39:07
URL: http://panny97.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0