SEMLOR PÅ FETTISDAGEN

image33

Hej tjockisar!

Ta inte åt er av att jag kallade er "tjockisar". Jag kallade er det nämligen för en enda anledning. Idag är det nämligen fettisdagen. Jag läser inte ordet som fet-tisdagen utan som fettis-dagen. Lite onödigt vetande bara. Hur som helst så tycker jag om fettisdagen. Det är gott med semlor. Fast det tyckte jag inte för ett par år sedan. Allra godast är de när mandelmassan är utblandad med grädden. Mmmm..
Av alla sådana här mat-dagar så gillar jag våffeldagen mest. Jag älskar våfflor. Det är ju hur gott som helst! Ett tips från mig till er är att röra ihop creme fraiche (stavning?) och röd rom. Sedan klickar ni på den på våfflorna! Det är mycket godare än det låter.
Dagens planering inkluderar nästan bara plugg. Sådana dagar är tråkiga. Jag känner mig aldrig peppad att stiga upp sådana dagar. Någon som känner igen sig?
Nu sitter jag på skolan. Utsikten är grådassig, inte alls särskilt snygg. Jag längtar hem till mina semlor. Eller min semla, tjockare än så är jag inte. Jag gillar som sagt när mandelmassan är utblandad med grädden. Vissa tar bort mandelmassan, vissa grädden och somliga äter semlorna som de är.

Hur äter ni era semlor?

Kommentarer
Postat av: ellinor

inte alls.
eller, jag vet inte. jag försöker äta som dom är, kanske sparar lite mandelmassa-gegg till sist. fast i förrgår åt jag ingen alls

2008-02-07 @ 15:27:46
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0