NÄR BÖRJAR MAN BLI GAMMAL?

GOTT MED KAFFE!

När börjar man bli gammal? När man börjar gilla kaffe? När man tvättar själv? När man kan med diskmaskinen? När man förlorar oskulden? När?

Jag börjar fundera på om jag har blivit gammal. I min umgängeskrets har man redan börjat säga "På min tid, då var det såhär..." då man pratar om olika saker. Och själv kritiserar jag de som är mindre än jag själv. Jag suckar "Dagens ungdom" och himlar med ögonen.
Ett annat tecken på att jag börjar bli gammal är att jag börjar bli ifrågasatt av busschaufförer när jag säger "Halv till stan" då jag ska betala min bussresa. De kollar mig klurigt i ögonen och säger "Är du verkligen en halv?" Det är ju en motsats då man jämför med min storasyster. Hon är typ är över 20 sen några år och det var inte längesedan hon blev tillfrågad "Halv eller?"
Ett tredje tecken var en sak som hände idag. När jag gick min promenad hem så mötte jag två barn som kanske var runt 5 år gamla.
B: "Hej, tant!"
A: "Haha, hej."
B: "Vart ska du?"
A: "Hem. Ni då?"
B: "Vi ska på pickninck. Hur gammal är du?"
A: "16 år."
B: "Du ser mycket äldre ut."


Efter dessa tre tecken så kan jag dra olika slutsatser:
1. Jag börjar bli gammal
2. Jag ser mogen ut för min ålder.
3. Jag kan lika gärna börja med anti-rynk-krämen.

När blir man gammal?

Nytagen bild på mig:

gammal
http://img.aftonbladet.se/halsa/0602/08/gammal210.jpg


Kommentarer
Postat av: ellinor

förhoppningsvis tänker jag slippa att bli gammal! men man ska väl inte ställa för höga krav ens på den store svävaren, i guess.

jag känner mig gammal när jag inser att vissa barn inte är "gamla" nog att förstå spice girls' storhet

2008-02-26 @ 20:30:09
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0