BUSSRESAN

Häjsan friends!

I morse steg jag upp en timme tidigare, för att ta en tidigare buss och på så sätt slippa ta 2:an när jag kom in till stan. (Hata 2:an..) Först fick jag stå på busshållsplatsen här i förorten med arbetare. Jag blev seriöst förvånad över att det var så många vuxna på den annars så ungdomliga b-hållsplatsen. Så många som skulle till jobbet!

I alla fall. Bussen kom och tog mig till stan, där jag tänkte ta min kära plusbuss, som skulle gå kvart i åtta. MEN så såg jag av en ren slump att en annan plusbuss gick kl.07.35. Perfektion tänkte jag och väntade glatt på Pressbyrån med en latte i handen. (Som smakade mjölk-piss!)

07.35 - ut i spöregnet till bussen. Några minuter senare stannade bussen utanför Ortviken. STANNADE!? Ja, tydligen så var 07.35-plus-bussen den enda på hela dagen SOM INTE åkte genom Skönsberg och sen till min skola. Just den bussen! Jag fick panik och började klämma fram lite tårar. Chaffisen verkade beröras, eftersom att han sa klatchigt och omtänksamt: Du, jag kör dig till skolan.

Där satt jag, i min privat-körda buss, och log. Det finns hopp för mänsligheten.
..trodde jag.

- Vart ligger skolan förresten?
Jag blev litet nervös, men förklarade vart jag skulle.
- Dit far INTE jag!

Innan jag visste ordet av satt jag i Skönsbergs centrum, i regnet, och väntade på en buss som tog mig tillbaks till Navet.
..och som om det inte var nog så FICK JAG TA 2:AN ändå.

..ni får skratta åt mitt missöde.

Kommentarer
Postat av: ellinor

aaaah. vad arg man skulle bli, duh :D

2008-04-07 @ 20:03:03
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0