UNGKARLAR OCH FRU GÅRKVINNA

Nämen hejja!


Kvinnan i detta hus är borta i hufvudstaden, så nu har pappa varit tillfällig ungkarl sedan igår. Det märks. Just nu är karln ute på gården och är händig - precis som en man i sina bästa år skall vara! Karlar vid hans ålder och skick ska inte vara inte och vara kärleksfull, mesigt.

Det märks även på maten vi äter. Igår blev det så enkelt som stuvade makaroner med falukorv. Idag blev det ännu enklare - snabbmakaroner med fiskpinnar. Jag undrar vad det kan bli imogon. Snabbstuvade makaroner med fisk -och korvrester. Eller blodpuddig. Jag hatar blodpudding.

Jag har också levt som en ungkarl, nästan. Jag har lämnat toaringen uppe, spottat snus, meckat lite och odlat skägg. Jag har ett litet stort problem dock. Jag har ju ett inbyggt kissystem, till skillnad från karlar. Jag får jobba med det problemet.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ni gick på det, eller hur? Jag är gamla jag. Kvinna. Tjej. Med inbyggt kissystem och allt.

Påtal om kön - alla har väl hört att de ska göra om typ hälften av alla "Herr Gårman"-skyltar? Nu ska det nämligen komma "Fru Gårman" istället. (Fast då blir det väl Fru Gårkvinna, eller?) HAHAHAHAHAHAHAHA! Jag viker mig av skratt. Jag...kan..inte..sluta......skratta! AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Hejdå...och HAHAHAHAHAHAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0