DU HADE TID

NÄMEN HEJSAN!


Idag var igår's motsats. Denna dag har varit helt underbart jäkla bra! Vädret har varit grymt mysigt istället för för varmt, inga prov för dagen, han som ger skolan en viss speciell mening var finfinfiiiiin, inget har jäklats någe världsligt och jag fick min efterlängtade munk.


Jag har lärt mig otroligt mycket idag också; om personer, om saker, om händelser, men inget om fysik och spanska. Jag har upptäckt Lasses gamla Du Hade Tid (den bara dök upp på Live i Linköping-dvd:n), träffat kompisar, ätit nydoppad chokladmunk och druckit en bubblande coca cola.


Jag har bubblat också. Varit glad och mysig hela jäkla dagen! Inte ens en elak fysikbok eller La chica de los zapatos verdes (som ska läsas ut...snaaaart.) har förstört min dag. Sjuksyster misstänker också att jag har fått "en släng av pollenallergi" som hon så fint uttryckte det, men vad gör det om hundra år?


Men imorgon är det fredag. Nu förtiden är det en av de sämre dagarna i veckan. Här är dagarna i ordning (bäst upp, skit ner):

1. Måndag

2. Onsdag

3. Torsdag

4. Fredag

5. Tisdag

6. Lördag

7. Söndag


Jag skrattar nästan åt mig själv över att Måndag är längst upp. Men det är sant. Det är en, bara en, som gör det möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0