TJUVLYSSNAT

Ica Supermarket, Alvesta

Pappa ~30 med dotter ~3 i kundvagnen står vid frysdisken. Plötsligt börjar flickan tjuta av glädje samtidigt som hon pekar på en mörkhårig kvinna ~35 med flätor.
Flickan: Ockatotta! Ockatotta!
Pappan: Nej, det tror jag inte...
Flickan: Ockatotta, OCKATOTTA! HEEEEEJ Ockatotta!!!
Kvinnan tittar upp och ser förvirrad ut, men vinkar åt den lilla flickan.
Flickan: Lappa ockatotta!
Pappan: Nej, det vill hon nog inte.
Flickan: JOOOO. Becka lappa ockatotta, NUUUUUU!
Flickan börjar gråta hysteriskt och pappan går försiktigt mot kvinnan i flätor.
Pappan (smått generat): Ursäkta mig, min dotter Rebecka tror att du är Pocahontas och vill klappa dig...
"Pocahontas" ger med sig och den lyckliga flickan får klappa henne en liten stund.

ICA-butik, Mariestad

Tre skejtarkillar ~14, sitter och äter godis utanför butiken. En tant ~75 går förbi dem.
Kille 1: Hej!
Alla killarna fnissar.
Tanten: Passa dig du så jag inte slår dig! Jag har en förbannat hård käpp!
Killarna tystnar direkt, och tanten vänder sig om.
Tanten: HAHA, där blev du bra rädd!


Willys, Sala

En mamma och hennes son ~10 handlar middagsmat.
Sonen: Mamma! Jag VILL ha pizza till middag!
Mamman (trött): Då blir du tjock och får klet i artärerna.
Sonen springer bort till godis/chipshyllan och greppar en påse jordnötter, som han sedan dinglar framför mamman.
Sonen (lugnt och hotfullt): Mamma. Får inte jag pizza så öppnar jag nötpåsen och - POFF - så ser du ut som en
blåsfisk!


Pub, Helsingborg

Kille ~25, med blåtira, till kille ~20: Du, du ska ALDRIG kalla din flickvän för PMS-smurfen. Det är en jävligt dålig idé!


Öppningsdag på nytt IKEA-varuhus i Ryssland

Ingvar Kamprad står vid en av utgångskassorna och hjälper kunder att packa varor. En mamma och en liten pojke står i kassakön och pratar (på ryska).
Mamman: Ser du den gamla mannen som står där och packar ner kundernas varor?
Pojken: Ja?!
Mamman: Om du inte är duktig i skolan och sköter dina läxor så kommer du också sluta som den där mannen...med ett dåligt betalt jobb!


Lokalbuss, Luleå

Två killar ~17 sitter bredvid varandra på en buss, det är mörkt och snöar kraftigt utanför bussen.
Kille 1 (fundersamt): Alltså, varför snöar det alltid mest under lyktstolparna?


Bussen mot Öjebyn, Piteå

Två jeanskillar ~18 sitter längst bak i bussen och pratar förtroligt.
Kille 1: Men du, är det inte dags att vi flyttar ihop?
Kille 2: Va? Nej! Fan! Det kan vi väl inte göra? ... Varför det?
Kille 1: Jag tror fan jag älskar dig.
Det blir tyst en liten stund.
Kille 2 (försiktigt): Oj, jag vet inte vad jag ska säga. Nu tog du mig på sängen.
Kille 1 (litet finurligt): Favorit i repris från inatt då?

tjuvlyssnat.se

..
okej, jag är trött.


Kommentarer
Postat av: hp

vaddå hemtrakter, vem är du?!?! :)

ömma smek /hp

2008-03-13 @ 08:50:12
URL: http://hanapee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0