ATT VARA ENSAM HEMMA

Hej hopp-hopp-hopp!

Jag ogillar att vara ensam hemma. Ibland till och med att vara ensam i en del av huset. Fast i bland kan det vara tvärtom också. Då kan jag vara ensam vart som helst i huset, men ändå känna mig trygg för att jag vet att någon är hemma.

Nu känns det som att jag är ensam hemma. Mamma och sambon hennes har farit till stan och min lillasyster är i sitt rum. Det är så farligt tyst. Inte en endaste snarkning från min systers sida, inte ens en halv-snusning. Det enda man hör är knapprandet från mina fingrar som slår i de gråvita tangenterna.

Jag vet inte varför jag inte gillar att vara ensam hemma. Hos min fader kanske det beror på att det spökar där. Seriöst, jag lovar! Det spökar där. En gång (när jag var ensam hemma!) så slog TV:n av sig själv. Och ibland på nätterna så brukar någon/något rycka i dörrhandtaget till rummet intill min.
Scary!

Är ni rädd för att vara ensamma hemma?

image85
filmbetyg.nu

/amanda

Kommentarer
Postat av: hannahjalmarsson

jag är också rädd för att vara ensam hemma!
tack så mycket! din är riktigt snygg ;)

2008-03-26 @ 12:21:12
URL: http://hannahjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0