VARFÖR SÄGER MAN TACK OCH LOV??

Nu är jag äntligen klar med fördjupningen i datakunskap. Tack och lov! Varför säger man "Tack och lov" egentligen? Varför heter det just tack och lov?

Jag tror att hela jäkla NV1 (av de som är här) sitter vid datorn just nu och håller på mitt ditten och datten. Haha, vilka nördar! Jag är inte nörd för att jag sitter vid datorn, utan jag är trogen till mina små fans där ute som längtar efter ett nytt inlägg. Känn er värdefulla!

Nu sitter jag och min klasskompis Terese här och lyssnar på A-ha - Take On Me och min vackra stämma. Nej, Terese ska ha en eloge för att stå ut med min sångröst. Jag resonerar såhär: hellre sjunga falskt än inte alls. För jag tycker om att sjunga. Mina syskon brukar tycka att jag är pinsam om jag sjunger falskt till min mp3  b l a n d   f o l k . Vad tråkigt att orka bry sig om sådana småsaker, eller hur?
Fast en sak jag inte har några planer på att göra är att sjunga inför folk - på riktigt. Som i en kör, eller på scen eller något liknande. Mina scennerver skulle nog inte palla det trycket.

Jag skulle vilja få fram från er läsare om vad ni vill att jag ska skriva om, och/eller på vilket sätt. Som de flesta andra vill jag utvecklas (och ha fler läsare, haha). Så vad kan jag göra bättre helt enkelt? Jag är tacksam för svar, både från anonyma, icke anonyma, nya och gamla läsare.

Vad tycker ni om bloggen?
Vad ska jag skriva om?
På vilket sätt?


Klockan är 14.03 och det är väl snart dags att dra sig hemåt, tror jag. Förhoppningsvis så bjuder Terese mig på en kaffe innan hemgång. Det skulle i alla fall vara gott. Ska jag försöka på valpögonen eller bara fjäska? Eller så ska jag kanske säga åt henne på skarpen, så hon blir rädd? Vi får se.

Jag återkommer ikväll.
So long, läxerz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0