MOGNARE I GYMNASIET?

Nu har jag varit duktig genom att varit ute och gått en liten promenad med hunden, mamsen och Mike. Ibland är min hund allför söt och tjock.
Det var uppiggande och skönt med en promenad må jag säga, och det är inte ofta jag tycker så. Men jag kände, trots att jag är rätt låg idag, mig sprallig och rastlös så det var skönt att gå.

Blir man mognare när man kommer till gymnasiet? Jag har utvecklats mycket, fastän kanske inte på den mognare sidan. Jag tycker för det första att jag ser väldigt bra ut för det mesta, och det tyckte jag inte för bara ett par-tre månader sedan. Jag tycker också om mig själv i övrigt, och det är en väldigt skön känsla.
För det andra har jag blivit lite mer ansvarsfull sedan jag började i gymnasiet. Det är väl också bra antar jag, fastän ordet ansvarsfull låter så himla tråkigt.
Sedan finns det ju de som snarare blir omognare i gymnasiet. Jag känner till några som förut var/verkade lugna och mogna, som man inte sett på rätt länge. Sedan ser man dem igen och då beter de sig.. fjortisaktigt? Det är som att fjortisåldern kom till dem ett par år för sent. Det enda som skiljer dem och fjortonårs-fjortisarna åt är väl att de inte har uppdragna stringtrosor..förhoppningsvis.
Känner någon igen det jag pratar om eller är jag helt ute och  cyklar. sparkar?
(Jag tänkte vara vitsig och lägga upp en bild på en cykel, men jag hade ingen och orkade inte googla fram någon, så det blev det närmaste jag hade på s-ljudet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0