KRITIK MOT MSN

Nu har jag funderat och funderat och funderat hela dagen på något vettigt att skriva. Ni har ju inte varit till någon värst stor hjälp. (TA ÅT ER!!!) Men så kom jag på att jag ska presentera er för en av mina sidor.

Debatt-tanten:
Namn:
Stig-Berit (jag valde samma namn som min forna SO-lärare brukar ha i sina genomgångar - inte ett sexistiskt exempel alltså.)
Ålder: Född 2004 (då jag började få åsikter), alltså 4 år.
Bor: I cool-Amanda's djuriska kropp.

Stig-Berit brukar ploppa fram i tid och otid, då och då. Den (inget sexistiskt) tycker om att debattera, så länge den "vinner" och är intresserad av ämnet, och gillar att alla har olika åsikter.



Så till ämnet: MSN

Det finns så väldigt mycket irriterande, larvigt, skrattretande och få bra saker med msn. Jag vet ju egentligen inte vart jag ska börja.

På msn är alla sociala. På msn kan man vara en annan än brukligt. Liksom bara kasta sig ut. Msn är lite som en fylla. Man blir en roligare, socialare och intressantare person. Hela det där stör mig väldigt mycket. Personer som man aldrig pratar med (eller som aldrig pratar alls?) skriver helt plötsligt: "Shuuu!" en dag. (Varför just "Shuuu!"?) Eller så skriver de något liknande.
Ibland kan ju man få "kärleksförklaringar" av några fjortistjejor som man inte pratar med så ofta annars. Typ: "Pusshej, jag verkligen älskar dig gumman!"
..okeej?

Sedan de här "personliga meddelandena" som står bredvid ens namn utnyttjas till både det ena och det andra. Jag stör mig ofta när det står typ: "sjuuuuuuuk" eller "inte hääär" eller några liknande onödiga ord.
På tal om "inte hääär": varför är man inloggad på msn om man inte är vid datorn? T.ex. när man sover, är vid skolan etc. Då kan det ju stå såhär: "Bert-Eva - inte hääär (Inte vid datorn)". Eller så står det "Jesus-Kristina - skolan -.-' (Inte vid datorn)"
Varför har man datorn och msn på om man inte är där?

Det är ju också kul med den här "logga in och logga ut"-grejen
. Speciellt att göra den om och om igen. Så att ens användare verkligen ploppar upp 15 gånger på allas datorers högra nedre hörn. Så att  a l l a  vet att man har loggat in. Ex: "Sune-Lisa - händer ikv? har precis loggat in." Det får ju verkligen  i n g e n  missa.

Nu låter jag som en trist medelåldersmänniska. Så är inte fallet. Det finns ju bra saker med msn:
Man kan prata med folk och då slipper man ringa eller vara social i över huvud taget
såååå praktiskt
Man kan ju köra på en kärleksförklaring till den man gillar
Detta har jag själv provat på. Jättesmart, så slipper den vid andra sidan tråden att se hur man rodnar. Skönt att man kan göra sådana pinsamma saker IRL över internet. Puh!
Smileysarna
Vem kan göra ":Ö"-smileysen lika lyckad i verkligheten? Trodde väl inte det.



TÄVLING

Jag tänkte avsluta inlägget genom att följa trenden och göra en utmaning/tävling
. Såhär går den till:
Ni ska kommentera något av mina inlägg där mina egna åsikter träder fram. I kommentaren ska ni få med era åsikter om ämnet i fråga och skriva ut vad ni tycker om saker. Den som vinner denna lilla "tävling" är den som skrivit den mest inspirerande, vältänkta eller coolaste åsikten. Helt enkelt den som skrivit den kommentar som faller mig mest i smaken.
Observera att det ska vara era åsikter som träder fram, alltså ska ni inte skriva något som matchar min åsikt bäst. (Inget fjäsk här inte!)
Vinnaren presenteras någon gång i framtiden och får en egenskriven dikt av ingen mindre än moi + att jag länkar till deras blogg (eller nu vilken sida de vill att jag ska länka).

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: sanna

Jag skrev ju massa förslag till dig ju!

Det där med msn... Jag är jätteblyg egentligen, men på msn så vågar jag prata och så, jag är social och så. Men irl så är jag som en annan människa. Jag är helt enkelt för blyg för att prata!

det hade ju vart bra om man inte var så, men thats life, om man är i min situation så skulle tillochmed du förstå känslan, att vara social via nätet, men inte irl!

ha en bra dag!

2008-01-30 @ 15:29:05
URL: http://sann4a.blogg.se
Postat av: Du vet vem!!! och jag vet vad du gjorde klockan 16:00, Jag är dock väldigt snäll så det drabbar inte dig. Bara elaka människor ger jag onda ögat åt, jag har dock ingen blogg så du kan inte länka till mig. Däremot har jag börjat prenumerera på din blogg.

Jag skrev mitt argument på någon påminnelse.
därför kommer här en kort påminnelse om att kolla föredetta inlägg på något inlägg men jag vet inte vilket

2008-01-30 @ 20:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0