ETT INLÄGG SOM ALLA ANDRA

Igår kväll klockan 19.01.50 fick jag ett oväntat sms av min kära och bästaste bäste vän Pumbaa. Nej, men av Oskar. Han undrade om jag ville kika på en film med honom, Anton och någon tjej från deras klass. Tydligen skulle jag fråga Ellie och Millan också. Jag tackade i alla fall ja, och ringde mina två flickvänner för att höra om de skulle med.

Klockan 21 ungefär anlände jag och min vän Millan (Ellinor kunde inte) till platsen där nördarna spelade Gittarhjälte3. (Okej, nörden Oskar.) Sedan serverade Anton glass och Millan fick ångest; tänk om hon skulle ta en för stor bit av glassen och någon skulle bli utan!? Men nej, det blev glass så det räckte och blev över - som Oskar den tjocke och Anton den barmhärtige åt upp.
Sedan slog vi på Fight Club. Det är andra gången jag ser den. Första gången såg jag lite mer än halva. Denna gång såg jag lite mer än "lite mer än halva". När, undrar man, ska jag få se klart den filmen? 
Den är i alla fall bra. Och fastän den är lite små-psyko så väcker den en del tankar. Det är ju en rätt.. filosofisk film?! Skulle jag kanske vilja kalla den.



Idag är jag hemma från skolan, eftersom det är återläsningsdagar. Så på dagens schema har jag mycket plugg framför mig:

Biologi A - jag har kursprov på torsdag
Matematik B - jag har kursprov nästa torsdag
Svenska A - jag har en inlämningsuppgift som ska vara klar tills på söndag  o c h  så ska jag läsa ut Dvärgen igen.

Jag tänkte också hinna med lite kreativitet idag. Kanske blir det en dejt med digitalkameran och min hemorts vackra vyer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0