NI VET, NORRLÄNNINGAR? + EN KLÄNNING

NÄMEN TJÄNARE GOSSER OCH FLIKKER!

Ni vet att vissa stockholmare har lite fördomar mot oss från Norrland? (De/ni behöver inte känna sig/er speciella, vi norrlänningar har lite fördomar tillbaka). Jag tror att min pappa uppfyllde några av fördomarna i morse. Vi norrlänningar "är" ju högljudda, konstiga och pratar grovt, eller hur?:
I morse åkte jag bil med papsen till skolan. På radion spelades för tillfället rix fm, vid den tidpunkten rix morronzoo. De pratade om att korv förenar världen. Alla äter korv, dock av olika sorter. Helt plötsligt, i den för övrigt tysta bilen, skriker pappa samtidigt som han hytter med näven: "Jajjemän, fram med körven!"
När jag sitter och halvt gapar åt detta norrländska beteende så blir han lite tveksam och mumlar fram: ".. här var det hart duuuh." (Hart=halt)
Så händelserik kan en biltripp till skolan vara en torsdagsmorgon som denna.



Såg en jätteball klänning idag på GinaTricot. Den var helt blå. Den är ju inte riktigt min stil, men jag passade i den. Och dessutom överväger jag att börja klä mig mer färgglatt. "Du ska ha mycket färger, du som är mörk" som Ole på Sällskapsresan-filmerna skulle sagt. Funderar på att köpa den? Vad tycker ni?
Tyvärr går det inte att fixa en bild, så det blir en länk istället.

Kommentarer
Postat av: Jeliti

det ska vi bli :)

2008-02-07 @ 17:35:32
URL: http://jeliti.blogg.se
Postat av: ellinor

HAHAHHAHAH mexicano!

2008-02-07 @ 20:09:46
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0