ETT INLÄGG TILLÄGNAT MINA PÄR-PÄRON (LÄSVÄRT!)

Hälow

Idag har jag varit hos mina rötter i Hudiksvall, det vill säga mormor och morfar. Mormor skulle få en litet sen morsdag-present.

Min mormor heter Berit och är en lång, slank och mycket ungdomlig mormor. Det är i alla fall det hon försökt intala oss barnbarn när vi var mindre. Jag kommer ihåg att hon en gång pekade på en lång blomma med smal stjälk och sa:

- Titta, den blomman den heter Beritus efter mormor.

Det var bara ljug. Mormor är inte så lång. Faktiskt så har min lillasyster en gång trott att det var en dvärg som knackade på dörren, när det i själva verket var mormor. Den hårda sanningen är ju nämligen att hon är knappt 1,60, är lite småknubbig och inte har fått någon blomma uppkallad efter sig. Men hon är ändå världens finaste mormor!

Min morfar är något längre än henne, och han är oerhört tuff och manlig. Det var min uppfattning av honom när jag var liten. Det fanns ingen så cool som min morfar och hans tatueringar farscinerade (och gör det fortfarande) mig. Vi har ett Nitendo64-spel med starka män som slåss och sparkas. Män som finns på riktigt och tydligen finns ju sporten också. En karaktär i spelet var såklart Hulk Hogan, men vi döpte om honom till Morfar. Jag och min lillasyster slogs om att få vara "Morfar" när vi spelade. Vilka minnen!

asfaeghfehettFE
morfar hogan

Nämen min morfar är bra tuff han. Han har en gång flyttat en huggorms-morsa med sina bara händer (visserligen blev han biten och fick tillbringa natten på sjukan, men det är en annan historia). DET ÄR MANLIGT!... ehehehe..

I alla fall. Vi hade det trevligt som fasiken och käkade en massa. Jag går alltid upp 1 kilo eller 2 efter en visit hos mina pär-päron. Dagens intag:
1 Twister (Piggelin är 10x godare)
1 macka med stekt strömming
2 koppar kaffe
Många glas äppeldryck med ciderkaraktär
1 kanelbulle
1 megaportion med grillat, ris, sås och sallad
..och så planeras det att ätas popcorn ikväll.

Jag fick inte bara mat, utan även låna 2 böcker också. En Blomma I Afrikas Öken och Ökenblomman Återvänder. De ska jag läsa i solstolen i sommar kan jag lova.

rgrgrgd


Det blev ett långt inlägg om mina pär-päron, men de är de värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0