NÄMEN ÅHÅÅÅÅ

Hej kärlekar!

Klockan 07.46 tog jag bussen in till stan. Min skumpiga lilla förortsbuss, med alla trötta människor som alla sitter och dreglar på någon fönsterruta. Jag bannade mig själv för att ha glömt min fetto-mp3 hemma. Jag hade tur - lilla söta Elin satt på bussen och gjorde mig sällskap. Vi diskuterade mest om skolan. Jag diskuterade mest, Elin svarade lite halvt tafatt stackaren! Men hade jag inte pratat så hade jag legat och dreglat ner hennes axel.

08.13 var jag i stan och tog plussbussisen till skolan. Där luktade det sur mjölk. Oerhört mysigt må' jag säga!

Nånting vid 08.45 var jag på skolan. Där väntade jag med go-folk i en timma på spanskalektionen. Den var mindre intressant, men Y verkade gilla min insats på dagens lektion.

Sedan från 11 till 15.30 blev det strötid. Jag och Terese dissade dagens lunch och gick till ICA istället. Där inhandlades en paj från min sida och en gorbys-snusk-pirog från Terese's sida. SNUUÜUSK!
Blev lite häng i uppehållsrummet, på rummen, i korridoren och det hände en incident med en toarulle. Jag tänker inte skvallra på den skyldige. (Lyckat William!)
Drog sedan ner på stan. Köpte en mjukisglass som avnjöts i solen vid stans bajsbruna å. Drog sedan upp till skolan igen, sedan ner på stan igen. Klockan var halv fyra och det var dags för den där föreläsningen om självkänsla. Den var väl bra, men man har hört samma sak så många gånger förut!

Åkte tillbaka till förorten, gick hem. Mötte Oskar på hemvägen, trävligt.

Nu har jag berättat om min dag, vad tråkigt. För er kanske. Ni kan ju roa mig på samma sätt tillbaka med att berätta om er dag. Om ni vill. Eller skit i det, som Miss C' skulle sagt. 

Jag är kär idag, jag kan inte hjälpa det. Jag nynnar till Gyllene Tider och till och med ett skavsår på lilltån känns underba-aa-aa-aa-tr-tr.

Åhå.

Kommentarer
Postat av: ellinor

..hoppas det var en mjukisglass som i mjukisbyxor, för en mjuk isglass vill ju ingen ha. HÄE-HÄE

2008-05-05 @ 20:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0