SKILSMÄSSOBARN HAR DET SVÅRARE?

Hej dududu!
Det blev ett till inlägg..

Nu sitter jag vid datan hos pappa. Jag har nyss fått i USB-kontakten efter en kvarts slit och möda. Ni förstår, datorn står knepigt till och kan inte flyttas för då åker kontakten till skrivaren ut. Och då måste man krångla in handen i ett fem centimeter brett utrymme och gissa var USB-uttaget är någonstans. Det är skit!

Jag funderade även på skilsmässor på bilresan hem. Jag är skilsmässobarn sedan några år tillbaka. Vissa förknippar skilsmässobarn med barn som har svårt. Ja, visst kan det vara så i och för sig, men jag skulle inte påstå att skilsmässobarn i regel har det sämre än "vanliga" barn. När mamma och pappa berättade att de skulle separera så blev jag såklart ledsen. Fast det höll i sig i ett par timmar bara. Min storasyster tröstade, som vanligt, och sa att "tänk nu får du TVÅ sovrum!" och så blev jag lycklig igen.
Det där med "TVÅ rum" håller nog i sig än. Kanske inte just rummen, men de två "olika" liven. Det är lite variation i vardagen. Dessutom så träffar man (i alla fall jag har gjort det) nya människor i och med separationen. Jag vill inte att mina föräldrar blir tillsammans igen. Jag tycker att skilsmässan bidrog med en massa positivt. Dock finns det en nackdel - packningen. Fast det tror jag snarare har med lättja att göra och inte "må dåligt".
Nej, det där med att skilsmässobarn har det sämre än andra barn tycker jag inte stämmer. De andra barnen kan ha föräldrar som bråkar, slåss eller ha andra problem. Det är olika från person till person.

Kanske var detta ett försök att låta förnuftig, vad vet jag. Men jag hoppas att ni har lite åsikter om det hela. (ÅSIKTER ÄR VIKTIGT!!!) Lämna gärna en kommentar, hurrni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0