SKÖNHETSOPERATIONER?

Hej läzerz!

Nu har jag tagit paus från TV-tittandet och sätter mig därför här och bygger på min datanacke. Jag kollar på dokumentären Fetman tog hennes liv. Den är mycket intressant, dock lite seg - så därför tänker jag sitta här vid favoritbruken tills typ 20.50. Då är dokumentären nästan slut, och det är då man får veta hur det gick - dvs det mest intressanta. Det är alltid roligt när allt går bra, och motsatsen om det går dåligt. Men jag håller tummarna för denna kvinna som det handlar om på dokumentären.
Det är roligt när det går bra i andra liknande program. T.ex. Du är vad du äter. Det roligaste är ju på slutet när man får se skillnaden och hur glada människorna blir när de lyckas. Jag blir glad av att se andra vara det.
Kommer någon ihåg Extream Makeover? Eller visas det programmet fortfarande? Det var alltid roligt att titta på. Människor fick göra skönhetsoperationer. Samma sak där - det roligaste är slutet, förändringen och lyckan.

Jag vet inte om jag är för eller emot skönhetsoperationer. Det känns på ett sätt väldigt fel och inte minst farligt att lägga sig under kniven. Sen kan det bli fulare än innan, om hela skönhetsoperation-grejen går över styr. T.ex. vid många, många och återigen många ansiktlyft så ser huden tillslut bara väldigt stram ut - och på något sätt - fortfarande "rynkig". Känner man sig lyckad och vacker då? Har man då det  u l t i m a t a  livet man sökte efter innan?
Samtidigt så tycker jag att ju mer man är den man vill vara, ju mer äkta är man. Är man väldigt missnöjd med sin kropp, så kan det ju vara en utväg. Kanske känner man också att man är född i fel kropp, en kropp som inte matchar ens inre? Då kan skönhetsoperationer vara ett kliv mot sitt verkliga liv - det livet man kommer att trivas i.
Det är en för mig svår fråga att svara på. Att ha ett svar på framför allt.
Men det bästa tror jag ändå är att vara nöjd med sin kropp som den är. För alla är vi ju skapta olika och vi är alla vackra för någon. Det är omöjligt att uppfattas snygg utav alla, så enkelt är det. Alla har vi ju olika smaker och det är väl tur?

Oj, nu är klockan 20.51 - alltså är jag en minut försenad.
Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: elaine

det var en hemsk dokumentär.

2008-01-23 @ 21:07:01
URL: http://elaine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0