SALT OCH DRAGON

Ja, då var det dags med att inviga denna kategori. Det ska bli spännande, eller hur? Lite pirr i magen ungefär.
För er som missat detta, så är Salt och Dragon som hiss och diss, men med lite personligare namn - eftersom jag gillar salt och ogillar dragon.



Att sitta i en trång, varm och skumpig buss är väl nog. Resan tar lång tid och man vill bara hem. Någon som känner igen sig? Liksom den där panikkänslan över att sitta där och nästan somna. Om det inte vore nog, så sitter ett par ungdomar längst bak i bussen (där alla coola sitter, duuh) och skriker med tillgjorda röster. Det enda de skriker om är att en kille i deras sällskap kan runka. Bra, lilla gubben att du kan dra och rycka i lilldrulen din. Det är väldigt imponerande.
Det är inte konstigt att vissa vuxna människor har fördomar om oss tonåringar.

Dagens dragon är (med risk att låta mammig): pinsamma ungdomar i skumpande bussar

90-tals bandet som tog alla kvinnors hjärtan med storm. Deras enligt mig pojkband-aktiga stil (fastän de snarare är gubbar) påminner mig på något vis om Westlife. Deras kärleks-pop-texter som jag sjung till när jag var liten sitter ännu kvar i ryggmärgen och ännu kan jag de flesta låtarna på skivan utantill. Anders andar och Niclas nickar, men vad gör Orup?

Dagens salt är inga mindre än GES

Kommentarer
Postat av: mingla

Vet du hur man gör profilbilden större? Hade behövt lite hjälp med det liksom :). bra blogg du har förresten.

2008-01-17 @ 19:16:22
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0