MISS A: NYTT BEGREPP MODE

God eftermiddag folk!


Jag håller på att skriva uppsats nu, fortfarande. Det är stressigt... och jag är smart att skriva blogg mitt upp i allting och på så sätt skjuta på hela uppsatsskrivningen. Smart Amanda! Men jag kan inte skjuta på det alltför mycket, eftersom den ska skickas in till läraren senast 23.59.59 i natt.
Det känns bara som att jag formulerar allt helt fel. Ju mer jag skriver, desto mer känns det som att jag inte får någonting gjort. Så därför borde jag sluta skriva och på så sätt ha mycket gjort, eller hur blir det??!
Men det är jättetrååååkigt!

Så här kommer en lite tanke om mode igen.
Egentligen är ju begreppet mode helt sjukt. Några personer (antagligen fler än några) sitter och bestämmer vad som ska vara snyggt år 2008, 2009, 2010.....2020, 2021... ja, ni fattar! Och många är så fixerade vid att föjla det exakt.
Så här kommer nya begreppet mode: Mode är när kläders bärs upp bra av människan, både mentalt och fysiskt. Mest mentalt. Trivs man och känner man sig snygg i de kläder man har, så syns det och då är det mesta snyggt. Sedan är ju smaken alltid olika. Och det gamla begreppet mode får vara något vi istället inspireras av.

Tack för att jag fått fram några ord och för att ni tar er tiden att läsa. Nu ska jag fortsätta skriva på tråkiga grejor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0