FINNS DET NÅGRA MÅSTEN?

Hej läserz!

Vad ska man kalla det vi har nu? Är det vinter eller är det pågång att bli vår? När man kikar ut genom fönstrena (för nej - jag tänker inte gå ut i denna halka) så ser det ut som att det är vår på G, men så en dag kommer snön igen. Denna mellantings-årstid är väl ändå den sämsta?

Påtal om årstider - snart är det sommar! Eller ganska snart, i alla fall. Då är det dags för mig att för första gången ha ett sommarjobb (förhoppningsvis). Så snart måste jag söka ett. Har ni några förslag på vart?

Men nu är det vintervår och det är fortfarande skola. Dagens planering är att plugga, plugga och återigen plugga. Vilket påminner mig om att jag kanske måste skriva dagens salt och dragon. Eller måste och måste!? Det finns inga måsten!.. sägs det ju - vilket borde innebära att jag inte måste gå till skolan, sommarjobba, föregå med gott exempel, ta ansvar m.m. Eller hur?
Varför säger man också att man inte ska göra något mot sin vilja, när det ändå inte är helt sant? T.ex. så finns det många som absolut inte vill gå i skolan, men så har alla i Sverige skolplikt! Underliga grejor.

Nu ska jag spela lite Super Mario Bros. 3, sen plugga och digga till GES.

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0