COOL @ SCHOOL

Hej få unika läsare!

Nu sitter jag på självaste skolan och skriver. Jag fattar egentligen inte varför jag är här. Meningen var att jag skulle göra klart fördjupningen i datakunskap, vilket jag måste göra, men det har jag inte börjat med än. Så jag har varit här sedan klockan 07.40 i morse, och inte gjort ett dugg. Varför gör jag såhär mot mig själv?

Jo, faktiskt så har jag gått och pratat med min biologilärare angående om jag måste göra kursprovet på torsdag. Men vet ni vad? Hon är så bussig och sätter ett MVG på mig och då slipper jag provet. Väldigt skönt att veta, måste jag säga. Så nu måste jag lägga ned all tid på matematik B istället. Det låter mindre kul dock.

I morse hissade Gert Fylking på Morronzoo "betyg". Jag vet inte vad jag tycker om betyg egentligen... Jag menar, det är ju bra på många sätt - att veta vart man står och ha mål - men själva pressen man får av betygen är inte så superbra. Kraven på sig själv. Nejnej, fy!
Men å andra sidan så är det ju kul när det går bra (fast då kan man ju också tänka sig motsatsen).

Nu sitter jag som sagt här på skolan och skriver. Om jag skulle haft min digitalkamera i här så skulle jag kunnat knäppt kort på den vackra utsikten härifrån vårt "lilla" fönster. Nej, det är inte så jättevacker utsikt; skolgården, några hus, stora feta tallar och några berg långt borta vid horisonten (typ). Men bakom husen och tallarna gömmer sig en rätt hyfsad utsikt faktiskt.

Vad sitter jag och skriver om? Utsikten!? Vem vill veta något om den??  - Förlåt för att jag tråkar ut er.

Nu kanske jag ska ta tag i mitt liv och min framtid som datatekniker (!?) och faktiskt göra klart datakunskapen. Det vore ju alltid något med ett betyg i det ämnet också, menar jag.

image24



















den roligaste bilden jag har på skolans datorer. Tufft  duuh.

hade hade

(och nej, jag vill inte bli datatekniker.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0