NEJ TILL HELLOKITTY

Hej coolerz!

Vet ni en sak jag ogillar? Hello Kitty.
Denna lilla tecknade (fula?) katt finns numera överallt: på Bikboks mjukiskläder, h&ms underkläder och strumpor, på näsdukar, på fjortonåringar...överallt! Katt-kräket har tagit Snobbens första plats på prispallen. Det finns till och med en dokumentär där tjejor samlar på HelloKitty-saker. Det är saker som tapeter, golv, kläder, leksaker, möbler, toalettartiklar, cyklar, med mera. Vilken hysteri! På min fjortistid var det minsann ingen rosa katt utan den svartvita beaglen Snobben.
Snobben finns också lite överallt. Dock i mindre doser om man jämför med förr. Nu finns han på näsdukar, toalettartiklar, smink, nagelvård, hos fjortisar etc. Jag kommer ihåg när jag var 13-14 år då mitt favoritställe var h&ms underklädsavdelning där jag köpte Snobben-bh:ar och trosor. Månad efter månad. Vilka tider.
Stackars Snobben. Nu har Kitty-katten ersatt honom. Nu är han bara en liten bi-grej i fjortonåringarnas necessärer. Nämen allvarligt.
Är det ingen annan än jag som är lite less på denna lilla rosa, fjantiga kisse?
image34

Kommentarer
Postat av: hanna

snobben ska vara först! hehe

2008-02-06 @ 17:04:08
URL: http://panny97.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0