MUFASA OCH JAG VI BRUKAR ÄTA VINDRUVOR TILLSAMMANS

Hej jag äter jättesmå vindruvor!

När det ändå var alla hjärtans dag för någon dag sen, så tänkte jag ta upp angående sms:en man skickar. Jag kände mig som en väldigt god vän, dotter, dotterdotter, person osv när jag skickade "Tack för att du finns!", "Ha en bra alla hjärtans dag!", "Ät bajs!" och andra omtänksamma sms till personer som jag bryr mig om. Tillbaka fick jag ett par dussin "Desamma"
"Desamma"?! Det är väl det tråkigaste svar man kan få och det tråkigaste svar man kan skicka. Det var tur att det var jag som skickade först och alltså slapp svara, för annars hade jag nog också skrivit "Desamma". Frågan är var som är sämst - inte få något svar alls eller ett "Desamma"-svar? Antagligen nummer två, men ändå. Avsändaren använder romantik-knölarna och skriver något omtänksamt för att göra en person glad och så får den tillbaka "Desamma".

Påtal om nummer två. Vet ni vad bajs heter på spanska? Número dos. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Och på franska - le nombre deux. Tyska - Heft zwei och på engelska - number two. Antingen är det internationellt att kalla det "nummer två", eller så är det bara vi svenskar som har "bajs" eller så är internettolken väldigt förfinad av sig. Vad tror ni?

Nu tittar jag ut ur mitt lilla fönster över byn min. Jag känner mig nästan lika stolt som Mufasa när han tittar ut från lejonklippan. Lite bilar, lite skotrar, några stavgångs-pensionärer - ja, här finns det inget som heter "bara sitta hemma och slappa idag". Kanske ska jag göra som dem i byn? Vara aktiv, men vem orkar det? Solen skiner ju inte ens och det är för fasiken fem minusgrader. Nej, jag tänker minsann inte gå ut. Jag tänker vara emot det typiskt landiga och bara sitta framför datorn och tv:n. Jag ska ut ikväll, det räcker. Och då är det  d e m   som sitter och kollar på Melodifestivalen och dricker Jäger - inte jag.
Man vill vara cool och unik, det vill man.

NU SPELAR JU TIMRÅ FÖR FAN! HEJA!

image50
http://i9.photobucket.com/albums/a80/metrock87/MufasaRoars.jpg
..jag och mufasa har båda en by att vara stolt över.


Kommentarer
Postat av: ellinor

det är väl mer "att bajsa" som kallas nummer två, tror jag. vilket inte är så konstigt. dock skulle det vara kul om man sa nummer 3 istället, så kan folk få fundera lite

2008-02-17 @ 17:01:03
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0