KONSTIGA TANKAR SOM PÅ NÅGOT SÄTT BLIR INTRESSANTA

NÄMEN HÄLLOW!

Jag är nyhemkommen. Det känns skönt, men en aning fruset. Jag sitter här, invirad i en filt, och hamrar med framgång på tangenterna. Och huttrar. Jag har ju nyligen promenerat från bussen till hemmet (ca 20 minuters prommis) ute i detta ovädret. Det blåser som fan och en undran är satt på repeat i min hjärna: "Var tog våren vägen?"
Varför kallar man det förresten för "oväder"? Oväder är ju lika med blåst, storm, snö, regn etc etc m.m. m.m. Frågar någon om vad det är för väder utomhus och får tex svaret "Blåst" så är det ju ett väder. Varför kallar man då det vädret för ett oväder? Vart kommer "o":et i början på ordet in? Och sedan kan man ju undra om man kan släppa väder, kan man då släppa oväder? Vad är ovädret i fråga dårå? (Vet inte om ni förstår vad jag menar, men om ni gör det får ni gärna dela med er av era tankar kring detta.)
Är det bara jag som funderar såhär mycket?

När jag åkte min skumpiga bussresa hemåt förut, så slog det mig att "tänk om det finns en tankeläsare i bussen?"  Helt plötsligt blev jag jättenervös och började tänka alla de där mer eller mindre pinsamma tankarna, som man inte vill att någon annan ska läsa. Konstiga tankar, snuskiga tankar (*mjaaao*), otroligt tråkiga tankar och en massa killar-tankar. Jag blev mer och mer seriöst nervös och när jag hörde en röst säga lömskt "Jasså duuh..." i bussen så trodde jag att döden var nära. Men turligt nog var det en kille som pratade underligheter med sin antaglige polare i telefon.
Men seriöst. Visst vore det läbbigt med tankeläsare? Finns det några där ute? Hör ni vad jag tänker? Är ni från Mars? Är ni bekantingar med E.T.?
Att frågor kan vara så många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0