ÄLSKA KOMMENTARER - OCH ÄLSKA ER!!!

HOST... GOD MORGON.. NYS.. -PROSIT!


Som ni kanske förstår, så är jag hemma i sjukdomen förkylning. Igen. Det är något med den, den vill alltid göra sig påmind.
I alla fall. Igår fick jag en liten kommentar angående ett inlägg som jag skrev för ungefär en månad sedan. Ni kan hitta inlägget här. Kanske kommer ni ihåg det? Jag kritiserade en Moa Theander som var med i st.nu's ARG-del. Hon var arg över den "talande reklamen" hos Skandiamäklarna.
I alla fall. Igår fick jag en kommentar som sagt på detta inlägg. Den löd såhär och var skriven av en Moa:

Mm, håller helt med dig. Det är hemskt hur folk kan gå och irritera sig på småsaker sådär. Men somliga är väl sådana. Att de måste ha något att klaga på ...
Slår vad om att den där Moa är en sådan där övernitisk människa. Som går och irriterar sig på saker, och inte ser hur mycket det finns att glädjas åt i världen. Det är nog synd om henne, egentligen. *nickar vist*
Eller nej, det är det inte alls! Går man och irriterar sig på småsaker så får man skylla sig själv! Hon borde verkligen lära sig att uppskatta småsakerna i vardagen! För det är så man ska göra. Lägga energin på allt positivt, istället för negativt :)

Förutom att avsändaren kallar sig för "Moa" så finns det en annan sak som tyder på att detta skulle kunna vara Den Moa Theander.
Om det nu är så, vilket skulle vara väldigt roligt, så gör det mig glad. Då kan hon i såna fall läst mycket av mina inlägg för att sedan komma fram till detta inlägg, eller så har någon tipsat henne om detta, eller så har hon letat det (rätt långsökt). Hur hon än har kommit dit så har hon gjort det bra. Och sedan om det nu är Hon med stort "H" så är det väl ändå ganska lustigt att skriva en kommentar som denna ovan. Att vara kritisk mot sig själv på något sätt. Kanske var det ett försök på att vara väldigt sarkastisk och roande, vad vet jag.
Jag blev i alla fall glad när jag läste detta igår. En roande kommentar kom denna person med. Och nu verkar det ju som att det är själva Moa Theander som har läst detta (det kommer verka så tills det har motbevisats), vilket gör hela saken snäppet roligare.
Jag vill i alla fall uppmuntra er att inspireras av Moa - att skriva en vettig kommentar. Älskar kommentarer och jag älskar er!

Pusshej - leverpastej

363417-55


Kommentarer
Postat av: Linda

Krya krya!

2008-02-27 @ 14:03:55
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Moa

Hmm. Ett mysterium. Kan det vara hon? Jag tror att det kan vara hon. Roligt, i så fall! :D Vi borde alla vara mer självkritiska. I alla fall ibland.
Yay för kommentarer som gör en glad! Jag har också läst ett par sådana på sistone. :)

2008-02-28 @ 11:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0