GUD ÅH GUD!

Kära församling,


jag har nu kommit fram till att Gud finns. Det är rätt simpelt, insåg jag. Eftersom att själva ordet finns, själva benämningen, själva samtalsämnet, själva tron etc så finns Gud!

Frågan är om Gud är påtaglig, alltså om han finns rent fysiskt. I såna fall blir jag nervös. Sitter han på sina fluffiga moln och tittar ner på mig nu. Skrattar han när jag spiller ut mitt kaffe? Hånar han mig? Gör han narr av mig inför Sankte Per? Va va vaaaaa?!?!? Jag blir nervig alltsåååååeeeeh.

Till något annat mindre religiöst. Nu ska jag fika. Donuts och mumsmums, samt en skvätt kalv-dricka. Kalv-dricka är kaffe med mjölk (och socker)  i. Det är en benämning för att håna de fjantar som dricker kaffe allt annat än svartaste svart - alltså sådana som jag. Sitter Gud förresten och gör sig rolig på min bekostnad för att jag dricker kalv-dricka? Älskar han inte mig......?

Påtal om att älska. För någon dag sedan ägde denna konversation rum mellan min syster och mor (på ett ungefärligt ungefär):
- Mamma, älskar du mig inte längre?
- Nu ska vi inte diskutera det..

Helt osammanhängande inlägg, men jag är nervös juh.

/ en nervös danneboy



haha, detta inlägg var inlägg nr. 500

Kommentarer
Postat av: Linda

har hade ju tom på mig ponchon på winnbäck, .."why don't you love me like you used to do?!"

2008-08-17 @ 12:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0