RENT RUM

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
det lät ovanligt muntert.., men munter är jag INTE!

Det har varit en slö dag idag. Mycket tv-tittande med smörpopcorn och cola. På tv:n visades bl.a. Spårlöst (repris), Rent Hus (repris) och Körslaget (repris). Spårlöst gjorde somliga i soffan ganska blödiga. Annika klämde fram någon liten tår, pappa var hård och jag var stencool. Körslaget såg jag även igår, och Agnes åkte ut även denna gång.

Sedan gick ju Rent Hus-reprisen igång. Jag kan egentligen bara skratta åt kvinnorna. De är det perfekta exemplet på svenska tanter. Så pinsamma, men roliga att skratta åt. Och han speakern är ju pinsammast av dem alla! Med sina dåliga skämt.

I alla fall så fick Rent Hus mig att känna en liten skuld. Jag tänkte på mitt stökiga rum på övervåningen och skrämdes av tanken att Marléne och Marie-Louise (heter de så?) skulle besöka min lilla by.
Så nu städar jag. Inte för tillfället, förståss. Nu vilar jag.

Ångest säger jag bara! Jag stod och städade i mitt rum och kastade ut grejer till hallen. När man började se golvet blev jag nöjd, men jag hann bara att vända mig om mot hallen. Vilken besvikelse! Där inne låg alla grejer slängda i en enda jävla hög. Så nu är rummet rent, men inte hallen.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Jag la' mig ner i ett rent hörn, i fosterställning, med tummen i munnen och tåren på kinden. Jag förstår nu hur varenda hemmafru känner sig därute i världen. Mitt liv paserar nästan i revy. Och regnar gör det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0