GUBBEN, WILLIAM OCH JAG

Hej barn!


Det är riktigt med vår idag också. Himmelen är helt blå, solen värmer som på sommaren, snön smälter och vårjackan åkte på. Idag har jag även käkat första piggelinen i vårsolen för i år. Gott värre kan jag lova!

Allt blir så mycket roligare när det är vår. Allt känns inte lika grått och trist och även fast det har skitit sig med en del saker så känner jag mig rätt grym!
Det verkar även hända mer saker på våren. Idag när jag och William var påväg från ICA så tog vi den vanliga genvägen över en lägenhets-tomt för att ta oss till skolan. Där stötte vi på med en gubbe. Jag trodde att gubben ville prata med oss sådär artigt, som de flesta gulliga gubbar ibland brukar göra. Fast den här gubben var inte så gullig och inte var han så jätteartig heller.

Gubben: Utbildade är ni...
Jag: Ja. *korkat leende*
G: Ja, utbildade är ni, men ni kan inte läsa...
William: Va? 
G:  Ja, ni kan varken läsa eller räkna.
W: Va?
G: ..eftersom att ni inte kan läsa vad som står på skylten där.

Jag och William gick och läste på skylten som berättade att endast de boende på tomten fick använda "gångvägen".

G: Ni kan inte läsa..
J: Näe. Ursäkta.
W: Jag vet, jag är en idiot.. *valpögon och sorgsen min*
Gubben höll med: Ja.

Det var kul.


Kommentarer
Postat av: ellinor

HAHA så rätt

2008-04-23 @ 20:45:31
URL: http://nogg.se/misterbrightside

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0